Sprawdź nas na FacebookBądź na bieżąco ze sklepem

Diverge Comp

Cena
14 000 zł
Opis

Diverge Comp został od stóp do głów zaprojektowany jako nieustraszony odkrywca nowych tras. Nowa wersja równie ochoczo poradzi sobie z piaszczystymi podjazdami, jak z wycieczką do kawiarni czy grupową jazdą po mieście. Chociaż dziś niemal każdy producent zachwala swoje rowery jako maksymalnie wszechstronne, Diverge Comp naprawdę nie boi się żadnych wyzwań. Aby sprawdzić się w każdych okolicznościach, nowy Diverge otrzymał całkowicie zmodyfikowaną ramę. Najważniejszą ze zmian poczynionych by wyjść naprzeciw potrzebom kolarzy, jest większy prześwit kół. Nowa rama pozwala założyć opony do rozmiaru 700x42 mm, a nawet z nimi nie zabraknie miejsca na błoto. Rama przeszła również kurację odchudzającą - zainspirowaliśmy się kilkoma pomysłami wykorzystanymi wcześniej w Roubaix i opracowaliśmy ramę z karbonu FACT 9r, która jest jedną z najlżejszych w swojej kategorii. Kolejnym krokiem była rezygnacja z tradycyjnej crossowej geometrii i zastosowanie czegoś całkowicie nowego - geometrii Open Road. I niech każdy sobie myśli, co chce (np., że to "kolejny trik marketingowy"), ale Diverge rzeczywiście dostał kształty, których wcześniej nie było. W skrócie można je określić jako szosową wersję nowoczesnej geometrii szlakowej. Gwarantują przewidywalność i radość z jazdy po dircie i kontrolowanych poślizgów w zakrętach. Główne zmiany w stosunku do poprzedniej wersji Diverge to o centymetr niżej umieszczony suport, bardziej pochylona główka ramy, krótkie dolne rury tylnego trójkąta i mniejszy rozstaw kół. Efektem jest nie tylko więcej zabawy i pewności na dircie, ale też lepsze osiągi na szosie. Na rowerze szosowym można oczywiście od czasu do czasu zjechać w las, ale należy pamiętać, że zadanie amortyzowania wstrząsów będzie spoczywało w całości na oponach (odpowiednio słabiej napompowanych). Mając to na uwadze wyposażyliśmy Diverge w nową wersję amortyzatora Future Shock, który nie tylko wygładzi szlak, ale również zadba o przewidywalne reakcje roweru. Cały bajer polega na tym, że najechanie na przeszkodę nie powoduje zwiększenia rozstawu osi, a więc nie zmienia się efektywny kąt nachylenia główki ramy. Innymi słowy, pokonywanie ostrych zakrętów odbywa się bez nagłego odczucia podsterowności i utraty kontroli. W przeciwieństwie do pierwotnej wersji Future Shock, ten zastosowany w Diverge oparty jest na działaniu sprężyny progresywnej, która lepiej się sprawdza w warunkach terenowych, gdzie twardsze zawieszenie jest niezbędne do pokonywania większych przeszkód.

Aby za szybko nie zamknąć listy zalet nowego modelu, wspomnijmy jeszcze o trzech uchwytach na koszyk na bidon oraz mocowaniu błotników i bagażnika. Tak wyposażony sprzęt jest gotów do płynnego pokonywania leśnych dróg, dojazdów do pracy, przewożenia ładunku i wieczornych spotkań w knajpce. Osprzęt Diverge Comp gwarantuje płynne hamowanie i zmianę biegów - składa się na niego grupa Shimano 105, hydrauliczne hamulce tarczowe tej samej marki oraz solidne koła Axis Elite.

  • Rama z karbonu FACT 9r w geometrii Open Road, zawieszenie Future Shock ze skokiem 20 mm oraz osie przelotowe z przodu i z tyłu wprost zachęcają do poszukiwania przygód.
  • Karbonowy widelec FACT jest sztywny, by dać pewność i sterowność, a z drugiej strony leciutki jak piórko.
  • Szybkie opony 2Bliss Ready Trigger Pro dla poszukiwaczy przygód. Szybka część środkowa bieżnika nie spowalnia na szosie, a duże boczne klocki wgryzają się w teren na zakrętach. Design 2Bliss Ready zwiększa trakcję i przyczepność, pozwalając na jazdę z niższym ciśnieniem bez obaw o przebicie na skutek kontaktu z obręczą.

Specyfikacja

Specyfikacja
Rama
Specialized FACT 9r carbon, Open Road Geometry, 12x142mm thru-axle, Future Shock Progressive suspension, 20mm of travel, flat mount disc, BB386
Widelec
Specialized FACT carbon, flat mount disc, 12x100mm thru-axle
Przednie koło
Axis Elite Disc
Tylne koło
Axis Elite Disc
Dętki
700x28/38mm, 48mm Presta valve w/ extender
Przednia opona
Specialized Trigger Pro, 60 TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 700x38mm
Tylna opona
Specialized Trigger Pro, 60 TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 700x38mm
Mechanizm korbowy
Praxis Alba 2D, BB386
Wieńce
48/32T
Manetki
Shimano RS505 disc
Przednia przerzutka
Shimano 105 Ez, braze-on
Tylna przerzutka
Shimano 105, 11-speed
Kaseta
Shimano 105, 11-speed, 11-32t
Łańcuch
KMC X11EL, 11-speed w/ Missing Link™
Przedni hamulec
Shimano RS505, hydraulic disc
Tylny hamulec
Shimano RS505, hydraulic disc
Kierownica
Specialized Comp Hover Bar, 6061 alloy, 70x125mm w/ Di2 hole
Owijka
S-Wrap w/ Sticky gel
Mostek
Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Siodło
Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca
Specialized CG-R, FACT carbon, single-bolt, 27.2mm
Zacisk sztycy
Alloy, 31.2mm
Pedały
Nylon, 105x78x28mm, loose balls w/ reflectors

Nowość

turbo v

Rower wspomagany eletrycznie...

Cena: 13900 zł
rower
Najlepsze rowery Specialized, Stevens, Saveno
MTB