Sprawdź nas na FacebookBądź na bieżąco ze sklepem

Epic Expert

Cena
22 300 zł
Opis

Lekka karbonowa rama? Tak jest! Wiodąca na rynku technologia zawieszenia? Oczywiście! Zawodniczy osprzęt? Jakżeby inaczej. Epic Expert będzie brylował w wyścigach i - co o wiele ważniejsze - przyprawi o grymas bólu Twoich partnerów treningowych.

W ostatnich latach trasy zawodów zmieniły się nie do poznania. Stały się bardziej strome, bardziej techniczne - ogólnie o wiele bardziej wymagające. Ale my nie boimy się zmian. Wręcz przeciwnie - są dla nas okazją by stworzyć coś wyjątkowego, co da zawodnikom Pucharu Świata i jeźdźcom XC przewagę już na linii startowej. Zebraliśmy wszystkie cechy odpowiedzialne za dobre czucie roweru, jak kąt główki ramy, odległość suport-stery w pionie i w poziomie, długość tylnego trójkąta, wyprzedzenia widelca - i poddaliśmy je ponownej analizie. Zaczęliśmy od wydłużenia wysięgu, by poprawić stabilność przy dużej prędkości i zwiększyć ogólny komfort jazdy. Regulowana sztyca? Czemu nie - a skoro już, to nie tylko opcja XC z krótkim skokiem, ale pełnowymiarowa, pasująca do rury podsiodłowej 30,9 mm. Kąt główki ramy? Pochyliliśmy - oczywiście uwzględniając ogólny wpływ na sterowność. Dołączyliśmy widelec z niestandardowym wyprzedzeniem 42 mm, który w połączeniu z pochyloną główką daje pewność w ciasnych zakrętach i przy nagłych zmianach kierunku jazdy.

Następnie przyszła kolej na nową wersję technologii Brain - Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Wygrywał kolejne zawody i solidnie zapracował na naszą pozycję lidera innowacyjności w zakresie zawieszenia, ale wciąż wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Z podstawowych praw fizyki wynikało, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. Po dniach, wieczorach i nocach spędzonych z zespołem RockShox, światło dzienne ujrzał nowy Brain, który jest więcej, niż tylko ulepszoną "jedynką". W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Nowy Epic został również znacząco usztywniony dzięki technologii Rider-First Engineered™, w której płaty włókna węglowego o skomplikowanym wykroju nakładane są kolejno z mikrometrową precyzją, by wzmocnić przód i poprawić kontrolę oraz jakość jazdy. Każdy rozmiar ramy otrzymał indywidualnie ukształtowane rury w celu osiągnięcia maksymalnej sztywności i zapewnienia najlepszych wrażeń z jazdy XC wszystkim kolarzom, niezależnie od wzrostu.

Sztywność, technologia Brain i optymalna geometria są super, ale na pewno zadajesz sobie pytanie: "Co z wagą?”. Pytanie jak najbardziej na miejscu. Wyznaczając sobie za cel stworzenie najszybszej maszyny XC, wiedzieliśmy od samego początku, że niska masa jest warunkiem niezbędnym. Rozpoczęliśmy od układu ramy i kształtu poszczególnych rur, które otrzymały prostsze linie bez zbędnych gięć i załamań, a każda sekcja ramy została zbadana pod kątem reakcji na siły skrętne. Linki poprowadziliśmy wewnątrz ramy oraz w kanałach przez przedłużkę amortyzatora. Osiągnięta redukcja masy odpowiada mniej więcej wadze dolnych rur tylnego trójkąta i przedłużki amortyzatora poprzedniego Epica - całych 525 gramów.

Osprzęt Epic Expert to wysoka jakość zapewniająca świetne osiągi - 12-biegowa przerzutka SRAM GX Eagle, hamulce SRAM Level TL oraz ręcznie składane karbonowe koła Roval Control. Przygotuj się na Epic-ką jazdę!

  • Rama wykonana w całości z włókna węglowego FACT 11m łączy sztywność i siłę z niską masą - prosto ze sklepu możesz ruszać na zawody. Z kolei dzięki nowej geometrii, amortyzatorowi RockShox Brain oraz 100 mm skoku zawieszenia, Epic od pierwszych chwil w siodełku daje prędkość i sterowność, o jakiej wcześniej mogłeś tylko pomarzyć.
  • Niestandardowy widelec RockShox SID Brain posiada w pełni regulowany zawór inercyjny Brain Fade i wyprzedzenie dobrane na miarę do nowego modelu Epic.
  • 12-biegowy napęd grupy SRAM GX Eagle daje maksimum osiągów w przystępnej cenie.

Specyfikacja

Rama
Specialized FACT 11m, full carbon frame, XC Geometry, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel
Widelec
RockShox SID 29 w/ Brain, tapered alloy steerer, bottom-adjust Brain Fade, Solo Air, 110x15mm Maxle® Stealth thru-axle, 100mm of travel, 42mm offset,
Amortyzator
RockShox/Specialized Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
Przednia piasta
Specialized, sealed cartridge bearing, 15x110mm spacing, torque caps, 32h
Tylna piasta
Specialized disc, sealed cartridge bearings, 12x148mm spacing, 32h
Szprychy
DT Swiss Industry, stainless, 2.0
Obręcze
Roval Control Carbon, 22mm internal width, tubeless-ready
Dętki
Standard, Presta valve
Przednia opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3"
Tylna opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.1"
Mechanizm korbowy
Truvativ Stylo, 6K alloy, Boost™ 148, 24mm spindle
Wieńce
Alloy Eagle 32T
Suport
SRAM GXP
Manetki
SRAM GX Eagle, trigger, 12-speed
Tylna przerzutka
SRAM GX Eagle, 12-speed
Kaseta
SRAM GX Eagle, 12-speed, 10-50t
Łańcuch
SRAM GX Eagle, 12-speed w/ PowerLink
Przedni hamulec
SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160/180mm rotor
Tylny hamulec
SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160 rotor
Kierownica
Specialized Mini-rise, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp
Chwyty kierownicy
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
Mostek
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło
Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca
Specialized, alloy, single bolt, 21mm offset, 30.9mm
Zacisk sztycy
Alloy, 34.9mm
Pedały
Specialized Platform, 9/16" spindle

Nowość

turbo v

Rower wspomagany eletrycznie...

Cena: 13900 zł
rower
Najlepsze rowery Specialized, Stevens, Saveno
MTB