Sprawdź nas na FacebookBądź na bieżąco ze sklepem

Epic Comp

Cena
13 400 zł
Opis

Choć ostatnio całą śmietankę zgarnia włókno węglowe, aluminium wcale jeszcze nie odeszło w zapomnienie - zwłaszcza, jeżeli jest to stop M5 spawany w technologii D'Aluisio Smartweld i wykorzystany w modelu Epic Comp Alloy. Rower jest lekki, sztywny i niewiarygodnie wytrzymały. Ale to jeszcze nie wszystko - zastosowaliśmy w nim nową wersję technologii tłumienia Brain, która rozsławiła imię Epic na całym świecie.

W ostatnich latach trasy zawodów zmieniły się nie do poznania. Stały się bardziej strome, bardziej techniczne - ogólnie o wiele bardziej wymagające. Ale my nie boimy się zmian. Wręcz przeciwnie - są dla nas okazją by stworzyć coś wyjątkowego, co da zawodnikom Pucharu Świata i jeźdźcom XC przewagę już na linii startowej. Zebraliśmy wszystkie cechy odpowiedzialne za dobre czucie roweru, jak kąt główki ramy, odległość suport-stery w pionie i w poziomie, długość tylnego trójkąta, wyprzedzenia widelca - i poddaliśmy je ponownej analizie. Zaczęliśmy od wydłużenia wysięgu, by poprawić stabilność przy dużej prędkości i zwiększyć ogólny komfort jazdy. Regulowana sztyca? Czemu nie - a skoro już, to nie tylko opcja XC z krótkim skokiem, ale pełnowymiarowa, pasująca do rury podsiodłowej 30,9 mm. Kąt główki ramy? Pochyliliśmy - oczywiście uwzględniając ogólny wpływ na sterowność. Dołączyliśmy widelec z niestandardowym wyprzedzeniem 42 mm, który w połączeniu z pochyloną główką daje pewność w ciasnych zakrętach i przy nagłych zmianach kierunku jazdy.

Następnie przyszła kolej na nową wersję technologii Brain - Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Wygrywał kolejne zawody i solidnie zapracował na naszą pozycję lidera innowacyjności w zakresie zawieszenia, ale wciąż wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Z podstawowych praw fizyki wynikało, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. Po dniach, wieczorach i nocach spędzonych z zespołem RockShox, światło dzienne ujrzał nowy Brain, który jest więcej, niż tylko ulepszoną "jedynką". W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Sercem roweru jest rama ze stopu M5 spawana w technologii D'Aluisio Smartweld, polegającej na użyciu większej ilości materiału w najbardziej obciążanych spawach, dzięki czemu aluminiowa rama jest znacząco sztywniejsza na każdym łączeniu rur, ale zachowuje ugięcie w pionie.

Osprzęt Epic Comp Alloy nie pozostawia wiele do życzenia - obejmuje 11-biegową przerzutkę SRAM GX, hamulce SRAM Level TL oraz aluminiowe koła Roval Control. Przygotuj się na Epic-ką jazdę!

  • Rama ze stopu M5 Premium z technologią D'Aluisio Smartweld posiada wszystkie główne zalety aluminium, jak niska masa i wytrzymałość.
  • Widelec RockShox Reba RL z regulacją odbicia i kompresji skutecznie pochłania małe i duże nierówności.
  • 11-biegowy napęd grupy SRAM GX zapewnia płynną zmianę przełożenia i daje komfort korzystania z jednorzędowej korb

Specyfikacja

Rama
Specialized M5 Aluminum w/ D'Aluisio Smartweld Technology, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel, flex pivot
Widelec
RockShox Reba RL 29, Solo Air, compression / rebound adjust, tapered alloy steerer, 110x15mm Maxle® Stealth thru-axle, 100mm of travel, 42mm offset
Amortyzator
RockShox / Specialized Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
Przednia piasta
Specialized, sealed cartridge bearing, 15x110mm spacing, torque caps, 32h
Tylna piasta
Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Szprychy
DT Swiss Industry, stainless, 3-cross, 2.0"
Obręcze
Roval Control 29, hookless alloy, 22mm internal width, tubeless-ready, 32h
Dętki
Standard, Presta valve
Przednia opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3"
Tylna opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.1"
Mechanizm korbowy
Race Face Aeffect, 6000 Series alloy
Wieńce
Steel, 30T
Suport
Threaded BB, 24mm spindle
Manetki
SRAM GX, trigger, 11-speed
Tylna przerzutka
SRAM GX, long cage, 11-speed
Kaseta
SRAM XG 1150, 11-speed, 10-42t
Łańcuch
KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™
Przedni hamulec
SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160/180mm rotor
Tylny hamulec
SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160 rotor
Kierownica
Specialized Mini-rise, 6000 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp
Chwyty kierownicy
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
Mostek
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło
Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca
Specialized, alloy, single bolt, 30.9mm
Zacisk sztycy
Alloy, 34.9mm
Pedały
Specialized Platform, 9/16" spindle

Nowość

turbo v

Rower wspomagany eletrycznie...

Cena: 13900 zł
rower
Najlepsze rowery Specialized, Stevens, Saveno
MTB