Sprawdź nas na FacebookBądź na bieżąco ze sklepem

Epic Comp Carbon

Cena
17 900 zł
Opis

Optymalny sprzęt do zajęcia się na poważnie jazdą XC - Epic Comp Carbon - ma ramę wykonaną w technologii znanej ze starszych braci, ale wyposażoną w osprzęt, który nie stawiając żadnych ograniczeń mieści się w "zdrowych" kategoriach cenowych.

W ostatnich latach trasy zawodów zmieniły się nie do poznania. Stały się bardziej strome, bardziej techniczne - ogólnie o wiele bardziej wymagające. Ale my nie boimy się zmian. Wręcz przeciwnie - są dla nas okazją by stworzyć coś wyjątkowego, co da zawodnikom Pucharu Świata i jeźdźcom XC przewagę już na linii startowej. Zebraliśmy wszystkie cechy odpowiedzialne za dobre czucie roweru, jak kąt główki ramy, odległość suport-stery w pionie i w poziomie, długość tylnego trójkąta, wyprzedzenia widelca - i poddaliśmy je ponownej analizie. Zaczęliśmy od wydłużenia wysięgu, by poprawić stabilność przy dużej prędkości i zwiększyć ogólny komfort jazdy. Regulowana sztyca? Czemu nie - a skoro już, to nie tylko opcja XC z krótkim skokiem, ale pełnowymiarowa, pasująca do rury podsiodłowej 30,9 mm. Kąt główki ramy? Pochyliliśmy - oczywiście uwzględniając ogólny wpływ na sterowność. Dołączyliśmy widelec z niestandardowym wyprzedzeniem 42 mm, który w połączeniu z pochyloną główką daje pewność w ciasnych zakrętach i przy nagłych zmianach kierunku jazdy.

Następnie przyszła kolej na nową wersję technologii Brain - Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Wygrywał kolejne zawody i solidnie zapracował na naszą pozycję lidera innowacyjności w zakresie zawieszenia, ale wciąż wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Z podstawowych praw fizyki wynikało, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. Po dniach, wieczorach i nocach spędzonych z zespołem RockShox, światło dzienne ujrzał nowy Brain, który jest więcej, niż tylko ulepszoną "jedynką". W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Nowy Epic został również znacząco usztywniony dzięki technologii Rider-First Engineered™, w której płaty włókna węglowego o skomplikowanym wykroju nakładane są kolejno z mikrometrową precyzją, by wzmocnić przód i poprawić kontrolę oraz jakość jazdy. Każdy rozmiar ramy otrzymał indywidualnie ukształtowane rury w celu osiągnięcia maksymalnej sztywności i zapewnienia najlepszych wrażeń z jazdy XC wszystkim kolarzom, niezależnie od wzrostu.

Sztywność, technologia Brain i optymalna geometria są super, ale na pewno zadajesz sobie pytanie: "Co z wagą?”. Pytanie jak najbardziej na miejscu. Wyznaczając sobie za cel stworzenie najszybszej maszyny XC, wiedzieliśmy od samego początku, że niska masa jest warunkiem niezbędnym. Rozpoczęliśmy od układu ramy i kształtu poszczególnych rur, które otrzymały prostsze linie bez zbędnych gięć i załamań, a każda sekcja ramy została zbadana pod kątem reakcji na siły skrętne. Linki poprowadziliśmy wewnątrz ramy oraz w kanałach przez przedłużkę amortyzatora. Osiągnięta redukcja masy odpowiada mniej więcej wadze dolnych rur tylnego trójkąta i przedłużki amortyzatora poprzedniego Epica - całych 525 gramów.

Osprzęt Epic Comp nie pozostawia wiele do życzenia - obejmuje 11-biegową przerzutkę SRAM GX, hamulce SRAM Level TL oraz aluminiowe koła Roval Control. Przygotuj się na Epic-ką jazdę!

  • Rama wykonana w całości z włókna węglowego FACT 11m łączy sztywność i siłę z niską masą - prosto ze sklepu możesz ruszać na zawody. Z kolei dzięki nowej geometrii, amortyzatorowi RockShox Brain oraz 100 mm skoku zawieszenia, Epic od pierwszych chwil w siodełku daje prędkość i sterowność, o jakiej wcześniej mogłeś tylko pomarzyć.
  • Widelec RockShox Reba RL z regulacją odbicia i kompresji skutecznie pochłania małe i duże nierówności.
  • 11-biegowy napęd grupy SRAM GX zapewnia płynną zmianę przełożenia i daje komfort korzystania z jednorzędowej korby.

Specyfikacja

Rama
Specialized FACT 11m, full carbon frame, XC Geometry, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel
Widelec
RockShox Reba RL 29, Solo Air, compression / rebound adjust, tapered alloy steerer, 110x15mm Maxle® Stealth thru-axle, 100mm of travel, 42mm offset
Amortyzator
RockShox/Specialized Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
Przednia piasta
Specialized, sealed cartridge bearing, 15x110mm spacing, torque caps, 32h
Tylna piasta
Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Szprychy
DT Swiss Industry, stainless, 3-cross, 2.0"
Obręcze
Roval Control 29, hookless alloy, 22mm internal width, tubeless-ready, 32h
Dętki
Standard, Presta valve
Przednia opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3"
Tylna opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.1"
Mechanizm korbowy
Race Face Aeffect, 6000 Series alloy
Wieńce
Steel, 30T
Suport
Threaded BB, 24mm spindle
Manetki
SRAM GX, trigger, 11-speed
Tylna przerzutka
SRAM GX, long cage, 11-speed
Kaseta
SRAM XG 1150, 11-speed, 10-42t
Łańcuch
KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™
Przedni hamulec
SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160/180mm rotor
Tylny hamulec
SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160 rotor
Kierownica
Specialized Mini-rise, 6000 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp
Chwyty kierownicy
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
Mostek
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło
Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca
Specialized, alloy, single bolt, 30.9mm
Zacisk sztycy
Alloy, 34.9mm
Pedały
Specialized Platform, 9/16" spindle

Nowość

turbo v

Rower wspomagany eletrycznie...

Cena: 13900 zł
rower
Najlepsze rowery Specialized, Stevens, Saveno
MTB