Sprawdź nas na FacebookBądź na bieżąco ze sklepem

Chisel Expert 2X

Cena
7 900 zł
Opis

Dziś wszystkie laury zbiera włókno węglowe, ale Chuck Teixeira, główny inżynier naszego działu badań i rozwoju przekonuje, że "kto nie ma doświadczeń z nowymi aluminiowymi ramami, ten w ogóle nie wie, o co chodzi". Na potwierdzenie jego słów prezentujemy model Chisel Expert, z ramą spawaną w technologii D'Aluisio Smartweld i napędem z dwoma tarczami.

W łączeniu rur za pomocą tradycyjnych metod spawania jakość i bezpieczeństwo połączeń zależne są od umiejętności konkretnego spawacza. Stosowana przez nas metoda D'Aluisio (DSW) ma tę zaletę, że spawy nie znajdują się w najbardziej obciążanych miejscach, a w efekcie rama ma niezbędne ugięcie w pionie, jest lżejsza, sztywniejsza i niewiarygodnie mocna - czyli taka, jaka powinna być rama XC. A co to oznacza w praktyce? Większą efektywność na podjazdach, zwrotność na singletracku i optymalne zachowanie w każdych pośrednich warunkach. No i całkowity brak zrozumienia dla tych, którzy narzekają na aluminium.

Świetne właściwości jezdne Chisel to również zasługa geometrii XC 29, opartej na starszej wyścigowej geometrii XC zmodyfikowanej pod kątem jazdy szlakowej. Główne różnice to dłuższa rura górna, krótsza główka ramy i bardziej pochylony przód - cechy zapewniające stabilność na zjazdach i większy zakres dopasowania bez ograniczenia zdolności wspinaczkowych.

Osprzęt prezentowanej wersji Chisel to połączenie grup Shimano XT i SLX, duży zakres przełożeń dzięki zastosowaniu dwóch tarcz, mocne hydrauliczne hamulce tarczowe oraz aluminiowe koła szerokości 25 mm, zoptymalizowane pod kątem przyczepności i niskiej masy.

  • Z uwagi na niską masę i wyjątkową sztywność uznaliśmy aluminium M5 za optymalny materiał do budowy ramy. Ramę zespawaliśmy w technologii D'Aluisio Smartweld; aby zapewnić szybką jazdę i pewne sterowanie zastosowaliśmy geometrię XC 29, a chcąc ograniczyć niezbędną konserwację do minimum poprowadziliśmy linki wewnątrz ramy.
  • Niestandardowy widelec RockShox Reba RL 29 ze skokiem 90/100 mm (w zależności od rozmiaru) jest znany z płynnej pracy i umożliwia łatwą regulację odbicia i kompresji oraz szybkie dopasowanie do terenu lub stylu jazdy
  • Manetki Shimano SLX i niezawodna tylna przerzutka Deore XT M8000 to łatwy wybór jednego z 11 przełożeń.
kolor czarny satynowy

Specyfikacja

Rama
Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy, XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake
Widelec
RockShox Reba RL 29, Solo Air, 51mm offset, 15x110mm thru-axle (S: 90mm, M-XL: 100mm of travel)
Przednia piasta
Specialized Alloy 29, 25mm internal width, 24h
Tylna piasta
Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Szprychy
Stainless, 14g
Obręcze
Specialized Alloy 29, 25mm internal width
Dętki
Standard, Presta valve
Przednia opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3"
Tylna opona
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.1"
Mechanizm korbowy
Race Face Aeffect
Wieńce
26/36T
Suport
Race Face Threaded BSA
Manetki
Shimano SLX, 11-speed
Przednia przerzutka
Shimano SLX, down swing, 2x11
Tylna przerzutka
Shimano XT, Shadow Plus, GS cage, 11-speed
Kaseta
Shimano SLX, 11-speed, 11-42t
Łańcuch
KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™
Przedni hamulec
Shimano MT500 Deore, hydraulic disc, 180/160mm rotor
Tylny hamulec
Shimano MT500 Deore, hydraulic disc, 160mm rotor
Kierownica
Specialized Mini-rise, 6000 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp
Chwyty kierownicy
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
Mostek
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło
Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca
Specialized, alloy, single bolt, 27.2mm
Zacisk sztycy
Specialized Alloy 30.8mm
Pedały
Specialized Platform, 9/16" spindle

Nowość

turbo v

Rower wspomagany eletrycznie...

Cena: 13900 zł
rower
Najlepsze rowery Specialized, Stevens, Saveno
MTB